tirsdag den 6. oktober 2015

På den igen..men det hele startede lidt forfra

Så er vi atter draget mod Thailand.
Har glædet os meget til at vise vores datter 'smilets land' med 'nye øjne'.
Men starten på den her tur kan dog slet ikke sammenlignes med de 2 første ture.

Så hvad er forskellen på nu og før....

Bevidsthed er en sjov ting,for den skaber både glæde,forundring og frustration.
Det har den ihvertfald gjort her hos os med en datter på ca 15 mdr, som igen skulle slæbes med forældrene til Sydøstasien.

Flyveturen blev et kæmpe hit hos hende.At se de store 'ting' bevæge sig i lufthavnen og så at stige ombord på et af dem; det var ren lykke.
Også at lette og se flyet på skærmen var  noget,som virkelig gjorde hende glad.
Men da glæden var overstået,legetøjet var kigget igennem og den sure dame (denne kommentar: "Åh nej",da hun så,at vi skulle sidde sammen de næste ca 10 tim),som sad ved siden af os efter gentagende gange ikke ville vinke (forventer ikke fremmede skal vinke eller lege med mit barn;men her taler vi om en kæmpe kvinde med et "smil",der pegede den 'forkerte retning') og aftensmaden var spist,så var der lige pludselig en anden 'melodi'.
Den melodi var 'gråd' med en vis portion overstimulation,en portion frustration (over man ikke bare kan tage alt op af mors taske) og at der alle vegne var skærme,som blinkede eller lyste og forstyrrede et hvert oplagt øjeblik til at sove..
Så 2 timer gik min kæreste og jeg skiftevis til værks og prøvede at få hende til at sove.
Ved 19tiden lykkedes det os endeligt.Thank god!
Kæresten var så sød at sætte 'Ted 2' på; på samme tid men med hver vores skærm.
Så havde vi en slags video-hygge.
Og hun sov videre...Så film nr 2 blev sat på.
Faktisk sov hun helt indtil, at der var en time til vi landede.
Og heldigvis var det også en glad pige,der vågnede dér.

I lufthavnen fik vi hurtigt vores bagage og så ud og finde en taxa.
Som jeg tidligere har nævnt i et af mine blogindlæg,er taxaerne i Bangkok mega korrupte; også selvom der står andet ved den automat,hvor man printer sit taxa nr ud.
På den sidste tur blev vi snydt; både da vi landede i Bangkok og så ned til lufthavnen,da vi skulle hjem til Danmark.
Denne gang prøvede vi selv at styre prisen lidt ved at aftale en pris på forhånd (trods taxameter...den stoler vi ikke længere på).
Vi startede ved at sige 350Baht inkl bom penge.Det var taxa manden ikke meget for og foreslog 450Baht.Så derefter 400Baht.Efter et par forsøg på 400Baht blev vi enige om de 450Baht.Stadig lidt højere end ca. 280Baht (uden bom penge),som det kan koste,hvis man finder en 'ærlig' thai-taxa-mand...Hvis man altså kan stole på deres taxameter..Nå,men vi kom afsted og uden at skulle bekymre om prisen på turen.

Vi ankom til hotellet (tæt ved Asoke),men får så at vide, at vi kan betale 950Baht ekstra for at få værelset nu og her pga. vores 'tidlige' ankomst (kl.7) og ellers er værelset først tilgængeligt ved 10/10.30.
Suk..Hader 'overraskelser'...og specielt af denne slags.Med en træt og varm datter,der nærmest var ved at kravle ud af bæreselen,måtte vi takke ja til dette og bide det lidt i os;selvom vi følte os snydt.
Det har aldrig været et problem at komme tidligt om morgenen på dét her hotel og få værelset,men 'man kan jo altid tjene lidt ekstra',må hotellet da have tænkt!Suk!Thailand..

Trætte alle 3 lagde vi os til at sove og sov de næste 4-5 timer.
Efter vores lur tog vi et bad, gjorde os klar og tog så ud i Terminal 21 (et kæmpe center),som ligger 5-10 min væk fra hotellet.
De har forskellige restauranter og vi valgte en fiskerestaurant med fish'n'chips,pastaretter osv.
Datteren fik lidt æg fra min Ceasar salat,pasta,laks og noget af min mango juice.
Efter at vi fik spist, tog vi op til D Tac butikken (thailandsk telefon selskab) for at fylde penge op på vores thai nr, så vi kunne ringe og bruge internettet.

Til sidst tog vi ned i kælderen for at købe lidt ind i deres lækre supermarked,som svarer til Mad og Vin i Magasin og købte lidt mad til Luna,øl og yoghurt.
På vejen ud købte vi også lige en Bubble Tea og thai te med mælk (Cha Yen).Muuums!
Elsker at man kan få alle mulige drikke alle steder i Thailand.Og at de har en god variation såsom iskaffe,iste,Bubble Tea,kaffe,juice,shakes, frisk kokosnødvand,øl,vand osv.Tilmed at det er billigt!!

Da vi kom til hotellet fik Luna leget lidt.Omkring kl.19/19.30 var hun dog træt.
Og så tænkte vi,fedt; hun har allerede vendt det til thai tiden...
Men ak nej.Jeg nåede lige at få en time på øjet efter at have været lidt på nettet og bl.a få besvaret nogle mails osv,og så vågnede hun.Dvs ca 4 timer efter.
Der var intet at gøre.Hun var frisk.Suk!

Oveni var forældrene og hun sultne..Kl.23.Så hurra for 7/11.Kæresten rendte ned til den lokale 7/11 og købte mad.Der blev købt lidt toast og så en carbonara ret til L (men som mor endte at spise).

Maden blev spist.Og så blev datteren underholdt til kl.2.Derefter prøvede vi at putte hende men det tog lige 1 time,så vi sov først ved 3 tiden..

I dag vågnede jeg så som den første ved 8tiden og de 2 andre sov til kl.9.45.
Så gik vi ned og spiste morgenmad og pakkede de sidste ting ned og atter tog afsted mod lufthavnen.

Vi skulle videre mod Had Yai.Ca en 1,5 times flyvetur.
Men lige pludselig begyndte det at tordne og regne,så flyet blev forsinket.

Så her sidder vi nu og venter.....