lørdag den 17. oktober 2015

Det vigtigste i vores bagage,mad til børn på Koh Lipe og 7'Elleven fælden

Jeg må indrømme,at jeg normalt får slæbt en del med til Thailand.Gaver,bøger,blade,tøj..sko (I know..en pigeting)..Men efter at Luna også skal med,er det ret sparsommeligt,hvad jeg får med i min backpacker-taske.
Jeg har haft en tendens at putte alt det,som jeg ikke kunne have i min egen taske, i min kærestes taske,men det er også slut.
Pokkers også!
Så nu bliver der slæbt tøj osv til ca en uge.Det gælder både mig selv og Luna.Man kan vaske tøj hernede overalt.Ca 60Baht pr.kg.Man skal ikke medbringe sit fineste sæt fra Stine Goya eller tage sin yndlings Ganni sommerkjole.
Istedet skal du medbringe løst,gerne ensfarvet og let tøj,som du er ok med, at det bliver misfarvet pga solen,solcremen,tøjvasken eller evt stjålet,glemt eller hvad der nu kan ske på sådan en rejse.

Klipklappere køber jeg altid hernede,da de er billige,lige så grimme som din nabos og de har mindre chance for at blive taget eller forvekslet med andres.Det er nemlig sådan,at mange steder på øen,skal man tage sine sandaler/sko af,inden man træder 'op'/'ind'.Det er nemlig ikke velset at have sko på 'indendørs' (også selvom det er udenfor som her på øen).
Nogle sandaler/sko bliver forvekslet med andres,nogle bliver stjålet og nogle lægger ikke mærke til,hvad de har på fødderne.Jeg har mistet utrolig mange sæt klip-klapper,så nu køber jeg 'nye' hernede,da andet ikke kan svare sig.



Dét, der faktisk fylder allermest i vores backpacker-taske,er Lunas ting.Vi har nemlig både bleer,solcreme og vådservietter med hjemmefra,da alt hernede er så parfumeret og faktisk også ret dyrt.
Det fylder selvfølgelig helt vildt meget,men sådan er det nu bare.


Vi har ikke så meget af Lunas tøj med (til ca en uge),hvor der gerne er en masse kjoler,t-shirts,2-3 sæt badetøj (så det kan nå at tørre),2 par sandaler/sko,3-4 løse tynde bukser,2-3 sommerdragter,2-3 sovedragter (pga a/c) og 2-3 sommerhatte.
Vi har dog også 2-3 heldragter med,som hun har på,mens hun sover,da hun smider ofte dynen/tæppet væk fra kroppen.
Derudover har vi en paraplyklapvogn,solskærm til klapvognen,lidt legetøj/bøger,sprit,zinksalve (en lille udgave),baby/børnesolbriller,vandflaske/sutteflaske,hagesmæk (sådan en af gummi som hurtigt kan vaskes af) og et lille tæppe (de sidste 2 gange havde vi hendes dyne med).
Jeg opdaterer denne liste,hvis jeg kommer i tanke om andet,men vi prøver at slæbe så lidt som muligt med.


Hvad angår mad til vores datter så spiser hun meget 'ferie'mad,Forstået på den måde, at som udgangspunkt skal hun have rigtig mad,men hvis det kun er frugt eller fritter,der duer,så er det bare sådan.Vi er ikke fanatiske hernede omkring, hvad hun får indenbords.Hun får varieret mad,men hælder ofte til det samme: frisk frugt,yoghurt,æg (omelet,fried egg,scrambled,hårdkogt),spaghetti bolognese,spaghetti carbonara,pandekager,suppe,kartoffelmos med grøntsager,pad thai eller sandwich.Ris er hun nemlig ikke så vild med,så der bliver der ikke meget af.

    

     

    

Når vi er på farten,altså skal fx fra Bangkok til Hat Yai,fra Hat Yai til Pak Barra eller fra Pak Barra til Koh Lipe,køber vi de her færdigeretter,som er sunde og nemme at have med .
   

De findes på øen hos købmanden,Cheap Cheap, lige ved Ricci's House og der er ca 10-12 forskellige slags.De er lidt a la Ellas Kitchen,til jer der kender dét mærke.

    



De findes kun i den her butik på øen og butikken har desuden en masse andre baby/børneting;såsom bleer,vådservietter,mme,grød og ellers almindelige dagligvarer.
Grunden til, at jeg netop anbefaler den her butik,er bl.a for det store udvalg af færdigretter og andre produkter til børn,men også fordi det er meget billigere end fx 7 elleven.Mange 'går i fælden ved at gå i denne genkendelige butik.Problemet er bare,at udvalget til børn er lille i 7' elleven og desuden er tingene dobbelt så dyre ift på fastlandet.(Thaierne kalder 7'elleven for 'seven').



    



I er velkommen til at skrive til mig her eller til lidia_rezvan_61@hotmail.com,hvis I har nogle spørgsmål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar