tirsdag den 11. november 2014

Sawasdee kaa!

Så er vi kommet til smilets land og jeg ligger nu som den eneste vågen af os 3.
Jetlagget har taget over min krop!
Nå men lad os skrue tilbage til tiden.
Vi skulle flyve kl.14 med Thai Airways.Tidspunktet var sådan set ok,men vi havde forudset,at det ikke ville blive til noget søvn for os forældrene.
Det, vi håbede på,var,at Luna slap for tryk i ørerne og at hun ville kunne få nogle lure.
Hjemmefra Østerbro tog vi afsted kl.11.
Vi var egentlig i god tid,men togtrafikken valgte selvfølgelig at have problemer den dag;både Øresundstoget og metroen til lufthavnen.Så turen derud tog os ca.1 time og et kvarter,hvor det ellers ville tage os ca 20-30min.
Turen startede altså mindre heldigt.

Da vi kom til lufthavnen var der heldigvis ikke nogen i køen,så vi kom straks til check in skranken.
Da vi ikke har prøvet at rejse med et lille barn,måtte vi lige høre,om klapvognen blev afleveret ved 'odd-size' skranken eller om det kunne komme ombord.
Stewardessen fra Thai Airways synes den virkede stor (over en meter sammenklappet),så den måtte vi tage og aflevere ved odd-size skranken.
Men forinden fik vi lige en kop kaffe,da hun var faldet i søvn i klapvognen og den tid kunne lige så godt udnyttes.
Så tog jeg hende i bæreselen og så gik vi op til paskontrollen.
Det gik nemt og fint og så havde vi et kvarter,hvor vi købte lidt slik,vand (vigtigt når man ammer,så det ikke mangle) og gaver til Thailand.
Vi gik til vores gate og stille og roligt blev div sæderækker kaldt ind.
Da vi kom ombord skulle vi sidde med en anden dame men ellers havde vi en plads,hvor vi også kunne få en speciel lift puttet på væggen foran os til Luna.
Hun var rigtig sulten (havde ikke spist i 4 timer),så hun gik selvfølgelig kold såsnart hun kom til brystet...Der var vi ikke lettet endnu.
Der kom en steward og spurgte,om vi havde bestilt mad til hende og hvor gammel Luna var.
Så kom øjeblikket..Hun var selvfølgelig mere eller mindre færdig med at spise,så det der med at udligne trykket ved at ligge og sutte,lykkedes ikke helt.
Heldigvis mærkede hun intet til det og sov 5 min efter vi var kommet op i luften.
Kort tid efter fik vi så vores mad og jeg fik sat bakken på mine ben og kunne så sidde med hende i mine arme og selv få noget at spise.
Hun sov 1,5 time og så vågnede hun.Her gav vi hende den mos,som vi havde fået af personalet ombord og det gik så fint.
Kort tid efter sov hun igen.Dog kun en halv time.
Derefter fik vi leget og snakket med hende og så blev lyset slukket.
Luna formåede så at lave i bleen 2 gange.Anden gang rigtig meget endda.
Og så fik hun ellers en lur mere.Også en halv time og derefter var vågen ca 1,5 time, hvor hun så snuppede den lange lur på omkring 3 timer.
Hun sov helt til vi skulle af flyet.
Der havde vi også ramt hendes alm sovetid.Dvs kl. var ca 20-21 dansk tid.
Vi nåede aldrig at få vores lift.Ikke fordi personalet glemte det,men fordi hun sov på det tidspunkt, hvor de spurgte og desuden samsover vi derhjemme,så havde svært ved at forestille mig,at hun ville ligge i sådan en,når tingene nu var så 'nye' og uvante.
Da de kom rundt med morgenmaden,kom de også med Lunas morgenmad.
Måske virker Thai Airways dyrt for nogen,men de har god service.
Vores billetter kostede os ca 6000kr t/r.
Hendes billet ca 900kr t/r og her var den lift så et tilbud til hende.Oveni manglede der ikke noget mad til hende.Tror de kom med 4 glas mos og noget mælk..Så der var rigeligt.

Da vi var landet,tog jeg hende i bæresele.Her vågnede hun.
Ved paskontrollen var hun blevet så ked af det (det var nu 4 timer siden jeg havde ammet hende),at jeg måtte stå og vugge hende.
Vi fik vores bagage og så faldt hun atter i søvn.
Vi stod og overvejede,hvorvidt vi skulle vække hende og give hende mad eller bare tage en taxa til hotellet.Turen til centrum tager normalt omkring 30-45 min.
Bare ikke i dag.I dag tog det ca 1,5time.Folk skulle på arbejde lige der omkring (vi landede ved 6 tiden).
Hun vågnede midt i køreturen.Dog glad og snakkesagelig.Kun 5 min fra hotellet blev hun urolig og ked af det.
Men da vi kom frem til hotellet kunne vi ikke vente længere.
Så da vi havde checket os ind,tog vi straks op til værelset og lagde os,hvor hun fik mad og så tog vi så alle 3 en lur.
Vi var helt færdige og sov 6 timer og var klar på nye eventyr..Bangkok byen!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar